Scratch - příklady (6)
Hra - simulace brzdění automobilu

Na silnici, která může mít různý sklon a různý povrch jede automobil zadanou rychlostí. V okamžiku měření
je od automobilu na silnici v zadané vzdálenosti značka. Úkol je, brzděním zastavit automobil co nejblíž značce.
(Neuvažuje se případ, že dojde ke smyku kol, ani odpor vzduchu).
Volba proměnných:
Vzdálenost značky: maximálně 200 m
Rychlost automobilu: maximálně 150 km/hod
Úhel svahu: 0-rovina, kladné úhly - stoupání, záporné úhly - klesání
Stav vozovky: suchý asfalt 0.6, mokrý asfalt 0.35, náledí 0.1
Intenzita brzdění (rozmezí): 0% jízda bez brzdění, 100% maximum brzdění na hranici smyku
Osa X určuje vzdálenost, osa Y rychlost. Zelená linka představuje silnici, černý terčík na ní je vzdálená
značka. Postupně brzděním modré body určují rychlost a červené body polohu automobilu na silnici.
Několik situací: